Skip to content KFUM's logga
Sök

Budskap, profil och bildbank

Tips och underlag till din förening

Grafisk profil

Genom att KFUM-rörelsen i Sverige använder sig av samma uttryck i text, bild och grafisk produktion visar vi tydligt hur stor och bred rörelsen är. Ett gemensamt uttryck bidrar till att KFUM uppfattas som en sammanhållen rörelse och vi lägger grunden för att bygga ett starkt varumärke.

Här hittar du vår gemensamma manual för grafisk profil med typsnitt, logotyp, färgkoder, dokumentmallar och mycket annat spännande du har användning för i din kommunikation. KFUMs grafiska manual har skapats för att göra det enklare att använda KFUMs grafiska profil. Hör av dig till Laura på KFUM Sveriges kansli om du vill ha hjälp att komma igång!

Texter om KFUM

Här hittar du texter som vi på KFUM Sverige ofta använder för att beskriva eller presentera KFUM i olika sammanhang. Du får gärna kopiera texterna och använda till er hemsida, infoblad eller annat.

KFUM Sverige

KFUM är Sveriges bredaste ungdomsrörelse och en del av den globala YWCA- och YMCA-rörelsen. Vi utgår från ungas vilja till engagemang och behov, därför har vi många olika verksamheter.

KFUM-RÖRELSEN

KFUM-rörelsen består av cirka 150 lokalföreningar över hela landet som engagerar, utvecklar och entusiasmerar närmare 45 000 barn och unga.

KFUMS VERKSAMHET

Vår verksamhet är öppen för alla och vi eftersträvar att ha aktiviteter för alla utifrån vad unga efterfrågar.

INTERNATIONELLT

Internationellt driver KFUM Sverige ett flertal projekt, inriktade på att stärka unga med YMCA- och YWCA-partners i andra länder.

HUR BIDRAR KFUM

Vi stärker fysisk och psykisk hälsa och socialt välmående hos unga genom att erbjuda trygga mötesplatser, ledarskapsutveckling och tillgång till positiva nätverk.

Detta gör vi genom:

  • Erbjudandet av trygga mötesplatser över hela landet som skapar gemenskap och bygger socialt kapital. ​
  • Vår metod för ledarskapsutveckling, som innefattar alla de kompetenser som krävs för att ge unga möjlighet att både delta i och påverka samhället.​
  • ​Att ge unga över hela landet tillgång till positiva nätverk med möjlighet att utveckla sina intressen och att finna samhörighet med andra.

Budskap

Internationella program

KFUMs strategi, What We Want

Bildbank

Behöver din förening fina bilder på KFUM-verksamhet i er kommunikation kan ni använda bilderna nedan. Klicka på bilden du vill ha och ladda ner!

ANVÄNDNINGSVILLKOR BILDER

Dessa bilder får endast användas av KFUM-föreningar i sin verksamhet eller till att berätta om sin KFUM-förening eller om KFUM generellt. Du får använda bilderna på KFUM-föreningars hemsidor, samt använda till tryck på saker, i tidningar, affischer eller motsvarande. Bilderna får även användas som pressbilder så länge det handlar om KFUM. Vid användning av bilderna ska fotografens namn anges i största möjliga utsträckning.

Fotografer:
Viktor Andersson, Grafikeriet
Carl Bäckström, CaBa
Magnus Fröderberg, Collage Bildbyrå

Delar till gör-det-själv-projekt

Designelement

Om du eller din förening behöver skapa egna trycksaker,  webbsidor, eller annat med KFUM-profil kan ni använda de här delarna för att snabbare komma igång. Saknar du något, eller har du gjort något som du tror att fler kan ha nytta av? Hör av dig!

Grafiska former

Kom igång direkt

Mallar

Vi har gjort ett antal färdiga mallar för att du snabbt ska komma igång med rätt uttryck.

Word-mallar

Powerpoint

Övriga mallar