Brevik söker Verksamhetskoordinator

Biträdande verksamhetschef på Brevik har gått vidare till ett annat spännande jobb och nu söker vi en person som antingen kan axla hennes mer seniora roll som platschef eller en person som vill ha ett mer begränsat ansvar men som brinner för och har erfarenhet av en verksamhet som vår.  

KFUM Brevik är en del i världens största ungdomsorganisation YMCA. Vi är en idéburen ideell organisation som erbjuder mötesplatser där unga kan utvecklas till sin fulla potential. Vi utgår från en helhetssyn på människan och möter unga människors aktuella behov. KFUM Brevik gör detta genom egna sommarläger och uthyrning och aktiviteter för externa grupper såsom skolor, föreningar och församlingar på den egna lägergården. Vi driver också sociala projekt såsom ett arvsfondsprojekt riktat mot nyanlända och andra tillfälliga projekt. Organisationen har 6 årsanställda, ett gäng säsongsanställda och ca 80 volontärer engagerade varje år. Ungefär 500 barn och ungdomar deltar i våra sommarläger varje år.

I din roll som verksamhetskoordinator kommer du driva arbetet med vår sommarverksamhet, vilket kommer att handla om att förbereda sommaren genom att rekrytera och bistå ansvariga för sommarlägren med hjälp inom områden som planering, marknadsföring, förbereda utbildning av volontärer och kontakt med samarbetspartner. Du kommer också samordna och delta i verksamheten kring våra externa grupper och schemalägga timpersonal. Inom båda ansvarsområdena ansvarar koordinatorn för ekonomisk planering och uppföljning samt administration kopplad till uppgifterna. Ditt närmaste stöd och bollplank kommer att vara verksamhetschefen.

Tjänsten är förlagd till KFUM Breviks lägergård vid Stegeborg i Norrköpings kommun.

Vi söker dig som:

  • Sympatiserar med KFUM:s verksamhetsidé och värdegrund, se https://framtidenjustnu.se/om-oss/var-ide/
  • Vill skapa engagemang och ta vara på drivkraften hos unga människor
  • Har högskoleutbildning som kan anses vara relevant för uppgiften eller som kan påvisa erfarenhet som kan ersätta detta
  • Kan skapa och upprätthålla god arbetsstruktur och är administrativt skicklig
  • Är duktig på att samordna och kommunicera
  • Inte är rädd för att kommunicera på engelska.
  • Kan skapa goda relationer med volontärer, kunder och samarbetspartners
  • Är flexibel gällande arbetstid och kan jobba helger och kvällar i de perioder då verksamheten kräver det.
  • Har körkort och tillgång till bil.

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av/har jobbat i en ideell/idéburen förening eller organisation
  • Har förståelse för vad det innebär att vara ledare inom en ideell verksamhet.
  • Har erfarenhet av rekrytering och personalledning
  • Har erfarenhet av att planera och hålla i utbildningar i grundläggande ledarskap
  • Har erfarenhet av pedagogiskt arbete med barn/ungdomar
  • Har erfarenhet av ekonomiarbete, både budget, ekonomistyrning och långsiktig finansiering
  • Har arbetat med teambuilding och höghöjdsaktiviteter

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas när vi hittat rätt kandidat, så vänta inte med din ansökan!
Skicka din ansökan och ev. frågor till niklas@kfumbrevik.se





KFUM Sverige
Rosengatan 1, 111 40 Stockholm
info@kfum.se, 08-677 30 00
Swish: 123-9018557
Plusgiro: 90 1855-7